::::: BicArA BisU NamAnyA :::::



Buku-buku hasil karya dan gerak pena hlovate memang
jadi s
antapan geng aku si una..budak tu memang gila
hlovate! dah xdapat nak ditolong dah..aku pon kalau bohsan sangat tumpang la 2 kaki..haru biru jadinya..gelak terkekeh2..bahasa die memang sempoi..sumtime boley release tension gak!


kalau kat umah..aku memang terkenal di kalangan sepupu2
aku..terkenal ngan orang yang paling kuat terbungkang dalam umah..sebulan cuti..sebulan lah aku duk dalam bilik...lantaran kehidupan aku sejak dari kecil lagi dah macam tu..auranya terlekat sampai besar gajah camnih..


bila kat dalam bilik aku suka baring sambil tengok langit..tengok awan2 memutih yang ber'background'kan langit yang membiru..ciptaan ALLAH swt..subhanallah!!.. kalau dalam novel
rooftop rant karya Hlovate tu cakap ini cerita sebuah bicara..bicara bumbung namanya....tapi ni pulak novel katil dan bilik karya Wan Roslina cakap ini cerita sebuah bicara..bicara bisu namanya... yelah...yang berbicara hanyalah mata dan hati sahaja..tone suara memang tak kuar..bass memang takde langsung! yang ada hanya angin yang bertiup sepoi2 bahasa..mata pon makin lama makin layu..selayu daun-daun pokok yang tak cukup vitamin tu..kesan dari bahana sengatan mentari yang silap2 haribulan boley buat aku jadi gelap=pitam!!


Bicara bisu
...bermula dengan hati dan mata yang takleh duk senang..takleh duk diam2..asyik nak mengutuk orang je..astaghfirullahalazim!!! aku suka perhatikan orang yang dapat menarik perhatianku..dalam 10 orang belum tentu ada sorang yang akan menjadi habuan mataku..hahahaha..sebab kawan2 aku cakap aku ni berhati plastik..jalan menonong je..kalau jalan menonong tu bawak banyak kebaikan takpelah jugak..ni kadang2 kakiku tersepak batu la..tersepak tangga lah..terjelepok dalam lubang la..adeeeeii..tapi takpe..as long as aku senang ngan cara aku..tak mendatangkan banyak masalah or problem..selagi tu la aku guna pakai / recycle prinsip no hal!...



Bicara bisu...
aku tetap akan meneruskan agenda bicara bisu ini..selagi ia membawa kebaikan kepada aku..hahaha..

Ini ayat aku copy dari hlovate:::


Hidup tak selalunya lawa..
Tak selalunya ada pelangi....

Kalau nak kata a bed of roses pun, duri-durinya tetap ada..

Kadang-kadang....bilamana 'malapetaka' tu datang..

terasa macam kene gelek ke bumi dek ahli sumo....

Rasa macam dah tak mampu bangkit..

Rasa macam dah tak mampu hela nafas....




Anyway..this is my favourite quotes from the novel..

"...lontarkan...

...kalau tidak ia meracun...
...kongsikan...
....walau hanya pada awan-awan..."

"whatever it is, to live well or live hell, you choose
may Allah bless"

"There are times when strangers are like family,
and family are like strangers.."












0 comments:

Back to Home Back to Top @ME >WAN ROSLINA< MYSELF@. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.