DETERMINATION~~STRONG~~HOPE

Kadang2 diri ni seem like lacking of inspiration lately..mungkin penat sangat..virus H1N1 duk menular sana sini..aku pon terkena skali aura dia..mintak jauh..sentiasa berdoa semoga diri ni sentiasa diberi kekuatan dan kesejahteraan oleh Allah swt untuk meneruskan 'the climb' nih until klimaks (betol ka aku eja klimak camtu...alaaa taram jelah..blog aku..suka hati akulah nak tulih ape)..


Bila badan tak sihat sangat mulalah nak wat keje pon takde semangat..batuk ni betol2 menguji kesabaran aku..mengikut arahan yang nurse kasi kat aku tu..aku kene makan dan telan ubat 3X sehari...tapi aku ni pemalas..alah..sakit sikit je pon..nak manja2 macam anak kucing baru beranak plak..so aku ikut arahan diri aku sendiri la..huahaha..sebelum tido aku wajib kena makan ubat..aritu silap timing..pas isyak je aku terus teguk ubat batuk tuh..owos tiba2 mata aku jadi cam drug addict tu..kuyu semacam..otak da hie semacam jugak.lalooook!! cit! abesla kali nih..assignment berlambak atas meja.hajat nak siapkan malam tu jugak..hmmm...ending dia..aku da kroooh..krooh..kroooh...memang jalan la aku...syahid sampai pagi.. @( - _ -)@


Ambooii..panjangnya aku melalut...tajuk entry aku nih determination..strength and hope..tang mana yang berkaitan pon aku tak tau..jump to conclusion..nak amik master ni memang betol2 kena ready dan persiapkan mental + fizikal..emosi kena stabil...tak leh la macam pmpo PMS..jap agi memang lingkup..tutup kedai la jawabnya kalau diri asyik melayan perasaan..THE MOST IMPORTANT PART~~KENA RAJIN..RAJIN TAHAP DEWA CIPAN TENUK~~ belajar kena konsisten..kalau orang lain rajin skali je..aku kena rajin 10 kuasa 12..


semalm aku terbaca ke terdengar kat mana entah..''maka bertuahlah manusia yang sering diuji...dan apabila diuji mereka bersabar dan terus bersabar...tabah menghadapi dugaan hidup...sesungguhnya pengakhirannya pasti kemenangan akan berpihak pada mereka''..


Jangan sesekali mengaku diri beriman selagi kita tidak diuji..sesungguhnya orang-orang beriman yang terdahulu telah diuji oleh Allah swt terlebih dahulu..apa ayat aku nih..fahamkah anda?? harap faham la yeee..BM memang kantoi..

0 comments:

Back to Home Back to Top @ME >WAN ROSLINA< MYSELF@. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.