DUGAAN UNTUK KAMI PART 1


Mengimbau kembali.. setelah seharian aku berkejar ke sana ke mari, jam 6.30 petang baru aku sampai bilik. perjalanan dari kuliah ke mahallah aku memang menuntut kudrat diri yang dah terkerah selama 4 tahun sebelum nih..zaman aku undergraduate dulu.. dengan mata yang terpaksa menahan sinaran mentari..dengan kulit yang memang dah lama imum dengan sengatan mentari yang berbahang...aku bukan macam gadis lain kot,,guna payung..gara-gara nak jaga kulit dari sunburn..dari dulu lagi keje aku memang meredah je..kulit pon sama malap dengan bontot kuali..aku rasa lagi cantik dan cerah kot bontot periuk yang mak aku sental kesan dari jelaga yang memang suka sangat jadi penghuni periuk..



**********************
kaki aku dah kebas kesan dari pengembaraan yang jauh tu..aku sapukan minyak kat telapak kaki sambil mengurut2 kaki yang dah takleh berpijak sebab lenguh.. pas maghrib aku tertido camtu je..tiba2 handphone aku yang tak berapa bunyi tak bunyi tu vibrate..tertera kat skrin hp tu 'ayoh'...aku cepat2 jawab kol..then ayh aku tanya..'ngoh tengah tido ke?'..
**********************
pastu aku sambung lagi tido sampai isyak...pas isyak..tiba2 hp aku berbunyi lagi..tertera nama 'ayoh' memanggil..aku cepat2 jawab..'Assalamu'alaikum...ngoh..tadi abang long tepon ayoh..adik accident..cedera parah jugak'..aku terkedu..aku ni bermimpi ke ape..baru minggu lepas aku duk mesej2 dengan adik aku tu..dalam sedar tak sedar aku terus cakap..'ayoh..kite balik la'

2 comments:

PrincessHangLiJo Sun Jul 26, 08:21:00 AM 2009  

Hope everyhting will be ok.. Dun worry bout here..

u have my number, so u know wat to do if u need me..

Take care ait..

Anonymous Thu Jul 30, 05:04:00 PM 2009  

aku doakan semua nya baik untuk adik ko...doa agar tabah dan sabar

Back to Home Back to Top @ME >WAN ROSLINA< MYSELF@. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.